Att marknadsföra böcker och författarskap

Att marknadsföra böcker och författarskap

Känslan är fantastisk. Boken är klar! Och inte bara det – du kanske till och med håller den i din hand. Oavsett om du skrivit avtal med förlag eller ger ut på egen hand kan marknadsarbetet kännas både skrämmande och förvirrande. Var ska jag börja? Hur når jag ut? Hur...
Tips! Genrer och målgrupper

Tips! Genrer och målgrupper

”Min bok är unik och går inte att genrebestämma”, är en vanlig fras från blivande författare. ”Jag vill inte hamna i ett fack”, är en annan. Goda ambitioner, men det kan vara nyttigt för alla författare att sätta sig in i läsarnas situation för en liten stund. De har...
The Guardian instiftar egenutgivarpris

The Guardian instiftar egenutgivarpris

The Guardian har nu målet att inta positionen som den första Brittiska tidningen att lyfta egenutgivare genom att instifta ett månadspris för bästa egenutgivna roman. Tidningen samarbetar med förlaget Legend Times för att stödja och visa upp ”den fantastiska...
Intervju med Sigfrid Lindhe  –  E-bokens förkämpe

Intervju med Sigfrid Lindhe – E-bokens förkämpe

Åker du regionbuss i södra Skåne? Då kan du läsa Sigfrid Lindhes roman Patriarkerna som e-bok alldeles gratis just nu. Sigfrid, av alla kallad Sigge,  är en mångsysslare från Skåne med passion för böcker, hårdrock, havet, fotboll, film, datorspel, jordgubbsodlande och...
Därför kan Bokrean vara bra för egenutgivare

Därför kan Bokrean vara bra för egenutgivare

Just nu pågår Bokrean för fullt och det är lätt att tro att det är de stora förlagens rea. Men även egenutgivare kan dra nytta av rean – och dessutom se det som en tillfällig kampanj istället för en slutrea. Bokrean är en annorlunda rea jämfört med hur det ser...