Etikett: marknadsföring

  • Anna Jakobsson Lund hittar nya vägar för marknadsföring

    Anna Jakobsson Lund hittar nya vägar för marknadsföring

    Genom en personlig och kontinuerlig kontakt med följare på sociala medier tror Anna Jakobsson Lund att man som författare vinner i längden. Senaste greppet: ett lanseringsdatum för omslaget till nya boken Equilibrium. 

  • Marknadsföringen svårast för egenutgivare

    Marknadsföringen svårast för egenutgivare

    Egenutgivning har många fördelar, både för den enskilde författaren och branschen i stort, konstaterar Elin Westerberg i sin kandidatuppsats “Kreativitet, kontroll och kontaktnät – en studie av egenutgivares syn på sin verksamhet” från 2016. Men det svåraste verkar samtidigt vara det allra viktigaste – marknadsföringen.

  • Att marknadsföra böcker och författarskap

    Att marknadsföra böcker och författarskap

    Känslan är fantastisk. Boken är klar! Och inte bara det – du kanske till och med håller den i din hand. Oavsett om du skrivit avtal med förlag eller ger ut på egen hand kan marknadsarbetet kännas både skrämmande och förvirrande. Var ska jag börja? Hur når jag ut? Hur skapar jag intresse för just…

  • Intervju med Per Herrey – Från gyllene skor till glödande penna

    Intervju med Per Herrey – Från gyllene skor till glödande penna

    För många är han mest känd från Schlagerfestivalen 1984 då han, iförd gyllene skor, kammade hem första platsen med sina bröder. Per har gjort hunnit med en del sedan dess och är idag förbundsjurist på Musikerförbundet, skriver musik, och skriver dessutom på andra romanen i Sollefteåkrönikan. Vad hände efter den stora schlagerfesten? Jag drev ett konstgalleri under några…

  • Att skapa det perfekta omslaget

    Att skapa det perfekta omslaget

    Du har säkert inte undgått uttrycket “Don’t judge the book by its cover”? Själva motsatsen är mitt arbetes motto och utgångspunkt. Tänk dig att du står mitt i en bokhandel, med hyllmeter efter hyllmeter av böcker som skriker och gapar efter uppmärksamhet. Ditt första intryck är min utmaning. Jag har mindre än två sekunder på…

  • Lyckas som författare – vad krävs?

    Lyckas som författare – vad krävs?

    Vad krävs för att lyckas som författare? Ungefär som i resten av livet – en portion tur och massor av hårt arbete. Det finns inga genvägar helt enkelt. Författaren Thomas Erikson, känd för sina thrillers om Alex King, ger detta råd till blivande författare: ”Man kan inte korsa Atlanten genom att stå vid stranden och…

  • Tips! Annonsera i Skriva

    Tips! Annonsera i Skriva

    Tidningen Skriva är tidningen för dig som har författardrömmar, redan skriver eller kanske redan är utgiven. Du kan läsa om allt från skrivdiciplin och trender till tips kring egenutgivning. I varje nummer intervjuas även en del väl etablerade författare om sitt författarskap och skrivande. Tidningen finns idag hos över 1 000 återförsäljare i Sverige och även hos…

  • Därför kan Bokrean vara bra för egenutgivare

    Därför kan Bokrean vara bra för egenutgivare

    Just nu pågår Bokrean för fullt och det är lätt att tro att det är de stora förlagens rea. Men även egenutgivare kan dra nytta av rean – och dessutom se det som en tillfällig kampanj istället för en slutrea. Bokrean är en annorlunda rea jämfört med hur det ser ut i många andra branscher.…